(27.02.2012 13:00:09, Radek)
Ahoj, pokusím se.. ačkoli pozdě.. příspěvku jsem si dřív nevšiml..
ad 1) nevím co je zákon 58, ale výši povinného základního kapitálu společností určuje obchodní zákoník.
ad 2) ano, je to tak. Akciové společnosti nebo velké společnosti (jsou dány nějaké limity obratu apod.) musí mít i výkaz cash flow, nepovinný (zatím) je výkaz o změnách ve vlastním kapitálu. Akciovky také vypracovávají výroční zprávu, a mají třeba i povinný audit, takže se přikládá i zpráva auditora (většinou si od auditora rovnou nechají tu účetní závěrku udělat, a vyplnit daňové přiznání.., aby to měly v cajku).
ad 3) to jo, dodal bych že společnosti musí vést účetnictví.. Daňová evidence je pro podnikatele (fyz.osoby) malého rozsahu. Není podvojná. A je pravda že se účtuje o příjmech a výdajích a ne o nákladech a výnosech. N a V jsou na akruálním principu.. účtuje se v okamžiku vzniku případu (resp. v období ke kterému se vztahují) a nečeká se na úhradu.
ad 4) Já to v daň. evidenci nikdy neúčtoval, ale v účetnictví se zaúčtuje nejdřív předpis mezd (náklad / závazek vůči zaměstnancům) a (náklad / závazek vůči soc a zdr. poj.), a později v době výplaty ( závazek vůči zaměstnancům / bankovní účet resp. pokladna).. Tipnul bych že v d.e. zapíšeme v peněžním deníku výdaj vyplacené mzdy -100 tis.Kč, vyplacené soc. a zdr. pojištění -40 tis.Kč a hotovo. Ale to spíš zkus ještě někde vygooglit.. účtování mezd v daňové evidenci.
ad 5) to je podle toho jak je to myšleno.. účtuje se dle účetních dokladů.. takže když je složen celý základní kapitál na běžný účet, tak se zaúčtuje 221/411. Ale je možné že celý základní kapitál není hned splacen, je splacena třeba půlka.. A půlka až za čas. V tom případě se zaúčtuje celý zák. kap. co byl oficiálně uveden ve společ. smlouvě a co je navržen k zapsání do obch. rejstříku.. (oni to do obch. rejstříku zapíšou reálně s nějakým zpožděním ale zpětně k datu vzniku společnosti) a část je na MD 221, a část na MD 353 (pohledávky za upsané nesplacené vl.jmění).
ad 6) Myslím že to chápeš dobře.. když je něco jen náklad a ne výdaj, tak je to nějaké zaúčtování (např. vyskladnění materiálu (výdejka), nebo odpisy stroje..) ale žádné peníze neodcházejí.. Náklad a zároveň výdaj je operace když něco koupíme za hotové nebo zaplatíme z bank.účtu, nebo když mzdy vyplatíme v hotovosti (rovnou bez předchozího zaúčtování závazku). Tržba versus příjem je to samé obráceně (je to prostě pro firmu plus).
ad 7) dokladová inventura.. Tak kontrolujeme zda máme v šanonu všechny faktury (většinou se číslují, a třeba se přiřazují k objednávkám), jestli to máme zaúčtované v účetnictví v daných částkách.. Úhrady (výpisy z b.účtu) nám ty závazky samozřejmě snižují.. A pak ještě je potřeba zkontrolovat správnost částek.. někdy se stane že se nějaká část materiálu či zboží ztratí po cestě, nebo že se reklamuje dodavateli a tak.. Takže to si firma taky sleduje.. do skladu přijímá nějakou částku (skutečnost) a hlídá si aby neplatila dodavatelům za víc.. pak to s nima vyjednává.. A může se stát že dodavatel a my máme jiné představy.. někdo udělá účetní či početní chybu, může se stát že jsme peníze poslali omylem na jiný účet a dodavateli nepřišly.. tak se ještě v rámci inventury volá do firmy dodavatele a ověřují se částky.. máte tam tolik a tolik pohledávku vůči nám za tyhle a tyhle faktury?..
reagovat zde
Email:
radek.lexavejskacz