Biologie a ekologie vs. molekulární biologie a genetika

← Všechna témata Kategorie: Výběr vysoké školy 1 reakce 5619 přečtení
Student05.04.2023 00:11
Ahoj, mám dilema ohledně výběru VŠ.
Momentálně studuji medicínu na MUNI, ale zjistil jsem, že mě to prostě nebaví (byť v zimním semestru jsem zvládnul všechny zkoušky na první pokus, především mě nebavily předměty jako biofyzika a anatomie) a že se mi prostě stýská po biologii, která mi na gymplu šla a bavila vždycky nejvíc (nikdy jsem za 8 let na gymplu neměl žádnou 2 na vysvědčení), chemie mě taky vždycky bavila a určitě s ní nemám žádnej problém, s fyzikou a matikou už to je o něco horší. Ne že by mi vyloženě nešly, na gymplu jsem míval z matiky vždycky 2, ale prostě mě tolik nebaví a vždycky jsem měl rozvinutější verbální a kritický myšlení, spíš než to numerický. Asi úplně nejvíc mě zaujal obor Biologie a ekologie na UPOL, na tý medině jsem si uvědomil, že mě nebaví, když je všechno jenom člověk člověk člověk a o zvířata/rostliny se tam ani nezavadí, což mi vzhledem k tomu, že jsem od dětství (asi hlavně díky dokumentům D. Attenborougha) miloval přírodu, dost vadilo. Vím ale, že uplatnění "zelený" biologie je prostě horší a byť mi určitě nejde o to nějak zbohatnout, tak opravdu nechci mít problém najít si práci, za kterou bych ve výsledku stejně dostával 25k hrubýho, i kdybych nakonec nějakou našel. Je tu někdo, kdo se v tom orientuje a věděl by, jestli to je fakt tak špatný?
Další možností je pak Molekulární biologie a genetika na MUNI. Vím, že by mě to taky určitě bavilo (biologie mě tady na medině drží nad vodou a narozdíl od skoro všeho ostatního mě fakt baví, histola teď ve druhým semestru je taky docela fajn)-jen k tý zelený biologii mě to táhne o malinkej kousek víc, nicméně práce v laboratoři mě taky naplňuje a kdyby byl zásadní rozdíl v uplatnitelnosti, tak bych na bio+eko netrval.
Co byste mi v mojí situaci poradili? Předem moc díky za všechny odpovědi 😊
  • x06.04.2023 16:05
    Ahoj,