Ahoj, jsem ve 4.rocniku na PEF CZU, studuji navazujici mgr. obor Economics and management. Bakalare jsem dodelala za 4 roky a krome toho jsem studovala jeste na Karlovce a tam jsem po roce studium ukoncila. Ted mi prislo z PEF oznameni ze pristi rok uz budu muset za studium platit 12 000 Kc za semestr. Neporadi mi nekdo jestli se tomu da nejak vyhnout? Dekuji. Mercy
Email: annickapoboxsk, ICQ: 102496255
poplatky za studium na VS
10.07.2007 00:07:14, Mercy, zhlédnuto: 1839x, reakcí celkem: 3Reagovat na příspěvek
-
-
(30.07.2010 13:13:08, Michaela Lisá) Ahoj. Mám podobný problém, ale ty náhlady trošku větší než původní dotaz. Chci studovat na soukromé VŠ politologii v Kolíně, ale požadují zaplatit před nástupem do 15.9. polovinu školného za ak. rok. tj. 19 900,-Kč. Posléze do dalšího semestru se nechají i udělat splátky po měsíci či čtvrtletně. Myslíte, že ta počáteční suma by se taky nechala rozdělit aspoň na dvě částky, nejlépe rovnou zažádat o splátkáč po měsíci, ale to už budu chtít moc, že??? Ono i pro normálního člověka, kterej maká má co dělat, aby to zvládl. A přece nemůžu chodit do školy, do práce, mít přítele a do toho si ještě přivydělávat, to je prostě fakt už moc....poraďte mi. Třeba z vlastní zkušenosti, jak moc jsou "individuální" a hodní na soukromé VŠ??:-)) moc mi o to jde....díky reagovat zde
Email: redheartcentrumcz
-
-
(31.07.2010 10:07:20, Zdeněk) V této souvislosti je třeba zmínit 2 druhy poplatků.
Podle § 58 odst. 3 zákona o VŠ platí, že "studuje-li student déle, než je standardní doba studia zvětšená o jeden rok v bakalářském nebo magisterském studijním programu, stanoví mu veřejná vysoká škola poplatek za studium, který činí za každý další započatý měsíc studia nejméně jednu čtvrtinu základu." V praxi je to bič na studenty, kteří si záměrně prodlužují studium o rok nebo více a nemají k tomu odpovídající důvody. Poplatek činí cca 10-30.000 Kč za semestr!