(12.06.2018 19:31:34, Anonym)
Ahoj. Tvůj dotaz už asi není aktuální, ale i tak se podělím o svůj názor - třeba pomůže jiným. Vychodil jsem 5 let na Přírodovědecké fakultě UK (mám Mgr.) a nyní studuji ještě na VŠCHT FPBT (Ing.). Každá škola je trochu jiná. Na UK se dělají příjímačky z chemie a všeobecných studijních předpokladů a tak se nekvalitní studenti většinově odfiltrují hned na začátku. Na VŠCHT se přijímačky nedělají a tak spoustu studentů vyhodí v prvním roce, kdy je studium opravdu náročné. Na UK je lepší kolektiv a troufám si tvrdit, že i lepší vztah studentů s učiteli. Na PřF UK je sice pevně daný studijní plán s povinnými předměty,ale zároveň je tam i možnost volby spousty volitelných předmětů a to jakýchkoliv a dokonce i z jiných fakult UK, tedy například i jazyky na filozofické fakultě atd, pokud budeš chtít, můžeš za bakaláře místo 180 kreditů udělat třeba 200. Na VŠCHT oproti tomu je ten studijní plán v prvních ročnících bakalářského studia pevně daný a pro všechny obory víceméně stejný, je tam rozhodně těžší matematika, fyzika a samozřejmě jsou tam techničtější obory, chemické inženýrství atd a zároveň chybí větší možnost volby předmětů samotným studentem. Pokud nejsi technický typ a nejde ti matematika a fyzika, tak doporučuji spíš PřF UK, kde je tedy matematika také, ale jednodušší (ale ne lehká!!). VŠCHT mi celkově přijde hůř organizovaná a také přístup učitelů je horší, nicméně je to velmi dobrá škola s kvalitní výukou a perspektivním uplatněním, jen mi přijde trochu zastaralá metodami výuky a podobně. Na PřF UK je o něco větší volnost ve volbě předmětů a charakterizoval bych to následovně: PřF UK ti dá přesně tolik, kolik ty sám budeš chtít a kolik ty sám si od ní vezmeš. Můžeš si udělat studium relativně jednodušší, ale pokud chceš a navolíš si sám ze své vůle i těžké předměty, potom se s přehledem vyrovnáš i VŠCHT a možná je i předčíš. Je to super, že si takhle můžeš ještě více vyprofilovat svojí budoucí odbornost a specializaci. Co se uplatn