Kam na VŠE a jaký obor?


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 10.01.2017 20:55:46, Filip, zhlédnuto: 675x, reakcí celkem: 3Reagovat na příspěvek
Dobrý den,

studuji na Obchodní akademii v Uherském Hradišti a rozhoduji se, kam půjdu po maturitě. V úvahu pro mě přichází Brno a Zlín – Mendlovka, Masárna a Baťovka. Chtěl bych se tedy zeptat na vaše zkušenosti z těchto škol a poradit s výběrem.

Zároveň si ale nevím rady s oborem. Ekonom být nechci, tam se do to hodně plete politika a ta se mi hnusí. Chtěl bych pracovat s lidmi – třeba manažer, obchodní zástupce. Také mě zajímají cenné papíry, dokážu si sebe představit jako burzovního makléře. Baví mě pracovat s čísly – různé statistické výpočty, třeba analytik prodeje. Nejvíce mě asi ale láká management. Prostě se nedokážu rozhodnout, tak bych byl rád, kdyby mi někdo trochu osvětlil význam oborů, obtížnost a hlavně uplatnění.

Mou výhodou je skvělá angličtina, naopak slabiny mám v matematice. Baví mě logické úkoly (trojčlenka atd.) různé statistické výpočty, naopak učiva jako geometrie, funkce, vektory a podobné mě absolutně nebaví a kvůli ne zrovna dobrému učiteli na střední škole v nich mám velké mezery.
Ekonomika mě baví. Logicky umím uvažovat skvěle, mám ale horší hlavu na zapamatování přesných definicí a „nabouchání se“ učiva. Preferuji Brno, protože tam jdou lidi ze základky, se kterými bych mohl být na bytě.

Za každou radu budu velice vděčný.


Email: filipjancik97seznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (11.01.2017 13:24:27, re Filip) Možná by to chtělo trochu skromnosti pro začátek, skvělé logické uvažování, skvělá angličtina, za špatnou matiku může samozřejmě učitel atd.
    Ze středních ekonomek jsou obvykle znalosti z matematiky obecně slabší, chce to na sobě zapracovat. Pro ekonomické vzdělání by měla být matika základem, souvislost ekonomie s politikou je takové povídání o ničem. ....