Rád bych se zeptal, jaký je rozdíl mezi zápočtem, zkouškou a klasifikovaným zápočtem. Kterou z těchto zkoušek musím bezpodmínečně udělat? Co se stane, když zkoušky neudělám? Mám v tom zmatek, děkuji
Rozdíl mezi zápočtem, zkouškou a klasifikovaným zápočtem
06.07.2016 09:25:52, Kamil, zhlédnuto: 23381x, reakcí celkem: 3Reagovat na příspěvek
-
(06.07.2016 10:49:47, x) Jsou to tři možná ukončení předmětu (někdy ještě kolokvium, ale to je v zásadě realizovatelné jako zápočet, takže na většině škol není.
* Zápočet je standardní ukončení každého předmětu bez hodnocení. Podle nastavených pravidel může být zápočet např. za účast, za odevzdání patřičných písemných prací, za minimální bodový zisk průběžných písemných prací, za minimální bodový zisk v závěrečné písemné práci nebo třeba za dostatečnou orientaci při závěrečném pohovoru s vyučujícím (kolokvium), možné jsou i kombinace. Studijní řád obvykle neomezuje počet pokusů, ten však může být omezen pravidly konkrétního předmětu.
* Klasifikovaný zápočet je totéž jako předchozí, jen je výsledek ohodnocen známkou.
* Zkouška je klasická forma ukončení předmětu. Obvykle zkoušce předchází zápočet, který zde ale předmět neuzavírá, je to jen předstupeň ke zkoušce. Obvykle, ne však nezbytně, je zápočet mírnější, protože předmět je absolvován zkouškou. Na vykonání zkoušky má student obvykle nejvýše tři pokusy, někdy jen dva. Obvykle se bere jako projev pedagogické impotence, pokud je zkouška realizována jen jako test. Na slušných školách je test/písemná práce jen vstupním filtrem pro ty, kteří to jen "zkouší", zásadní je ústní část. V některých předmětech je součástí zkoušky i praktická část, kdy student např. něco změří, interpretuje laboratorní nález nebo třeba předvede část pitvy. reagovat zde-
(06.07.2016 13:48:10, xx) Podotknu, že záleží na typu školy, zejména technické se na to často dívají jinak:
* Zápočet by měl zohledňovat spíš výkon v průběhu semestru - je potvrzením, že student zvládl to, co během semestru zvládnout měl (odevzdat úlohy, splnit dílčí testy, chodit včas a připraven atd.). V souladu s tímto se na řadě škol dělá zápočet z toho, co se provádělo na cvičeních/laboratořích a je na něj jeden nebo dva pokusy (nějaká písemka se může z malicherných důvodů nepodařit, takže oprava má smysl, ale nemá smysl "opravovat" např. semestrální práci - co za těch pár týdnů dá zlepšit, když na to nestačil celý semestr?).
* Zkouška zakončuje předmět jako celek. Je preferována písemná podoba, protože potom se dá doložit, že hodnocení bylo objektivní. Může následovat ústní dozkoušení, pokud jsou pochybnosti o výkonu studenta (např. pokud se výrazně liší jeho výsledek u zápočtu a u zkoušky - lze se domnívat, že u jedné z částí podváděl). reagovat zde-
(09.07.2016 21:03:09, x) Co se týče takovýchto "objektivních" zkoušek, tak objektivita je vždy diskutabilní. Pouze u písemné zkoušky existuje jistý doklad v případě sporu o výsledek, zatímco u ústní existuje pouze zkoušející (u náročných zkoušek obvykle i přísedící), jinak není o nic víc objektivní než zkouška ústní. Navíc ústní zkouška klade nároky i na to, čemu se dnes hrdě říká soft skills. Na našem pracovišti máme velmi špatnou zkušenost se studenty jisté přírodovědecké fakulty, jejíž chemická sekce svoji posedlost "objektivitou" ventiluje v podobě testů jako základního nástroje testování. Ve výsledku neumí takový magistr biochemie očekávající doktorát z příbuzného oboru ani prezentovat svoji práci...
Na technikách si alespoň problém připouštějí - a řešení pokládám za ostudu inženýrského myšlení. Místo renesance ústního zkoušení se do studijních plánů vkrádají předměty zaměřené na rozvoj soft skills, ve kterých se ovšem učí jen to, co ještě před deseti lety většina lidí zvládla "sama od sebe"... reagovat zde
-
-
Podobné příspěvky:
- Strach před zkouškou a zápočtem - Zkoušky, zápočty, státnice
- Ekonomicko-matematické metody - pomoc se zápočtem - Zkoušky, zápočty, státnice
- FJ = pomoc se započtem - Zkoušky, zápočty, státnice
- Rozdíl mezi Bezpečnostně právní studia a Kriminalistika - Policejní akademie České republiky
- Rozdíl mezi fak. stavební a fak. architektury - Informace o studiu
- Rozdíl v přijímačkach - Ostatní
- Přestup mezi obory OSU - Ostatní
- Pomoc se zkouškou ze statistiky - Zkoušky, zápočty, státnice
- Volba mezi VŠO, VŠFS, CEVRO - Výběr vysoké školy
- Pomoc se zkouškou z Fyziologie a biochemie!!!!!! - Ostatní
Administrace příspěvku
Obnovením se příspěvek posune na první pozici v seznamu příspěvků. Platnost zobrazení se nastaví od nového data obnovení.
Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.
Pravidla vložení
- Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
- Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
- Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
- Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
- Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
- Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
- Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
- Je zakázáno používat vulgární slova.
- Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
- Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
- Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.
Pravidla zobrazení
- Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
- Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
- Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 13.12.2024 16:29:10.