(24.01.2016 17:00:40, x)
"Stačí nějaká střední škola" v tom smyslu, že dotyčný může programovat, může se tím uživit a jeho práce může mít smysl. Na druhou stranu, ve své praxi vidím hodně velký rozdíl mezi prací různě vzdělaných programátorů (VŠ vs. SŠ). Není to o tom, že by se SŠ nemohl naučit programovat, v žádném případě, ale postupy při analýze a implementaci požadovaných činností jsou velice velice odlišné v neprospěch těch SŠ. A s praxí se to jenom zhoršuje - na začátku má SŠ tu výhodu, že už má za sebou X let praktického programování, zatímco jeho VŠ kolega je prakticky začátečník (ten čas strávil studiem teorie), ale za pár let se tento rozdíl setře a zatímco VŠ se dál rozvíjí, SŠ typicky přešlapuje na místě.
A co je zajímavé, tento rozdíl není vidět jen u programátorů, ale i u jiných IT profesí. Pracuji s řadou lidí na pozici techniků (instalace HW, SW, support zákazníků apod.) a i tam je hmatatelný rozdíl mezi těmi, kdo po SŠ šli rovnou do praxe, a mezi těmi, kdo podstoupili VŠ vzdělání. Ti s VŠ jsou mnohem lépe schopni pochopit požadavky uživatelů a buď jim navrhnout řešení rovnou, nebo zpracovat podklady pro lidi, kteří to řešení vytvoří.
Neplatí to samozřejmě stoprocentně, že každý SŠ je "jen dělník" každý VŠ "skvělý programátor", jsou i naprosto opačné případy, ale když budu mít deset SŠ a deset VŠ a z každé skupinky náhodně vytáhnu jednoho člověka, tak v průměru ten rozdíl bude takový, jako jsem popisoval.
reagovat zde