(07.03.2015 16:08:20, Ekonom)
"Jen když je VŠE "tak těžká" škola, tak proč se lidi učí na zkoušky 3dni až týden, když maj jeden pokus, tomu nějak nerozumim"
A to jsi slyšel kde, prosím tě? Od nějakýho ***a, co studuje na soukromý škole? Na kurzy jako dějiny ekonomickýho myšlení, makro 2, matika, fin, účetnictví a několik dalších se učíš celej semestr, jinak prostě nemáš ABSOLUTNĚ šanci to dát, tedy celej semestr průběžná příprava + pak třeba dva-tři týdny ve zkouškovým (u těch těžších zkoušek).
Jasně, nějakej *** někde napíše, že se učil na nějakou zkoušku pár dní a ty si to pak přeložíš do svého podivného jazyka, že se jistě učí na všechny zkoušky takto krátkou dobu, tak to ale není. Samozřejmě ale, že některé volitelné předměty mohou být lehčí (jako na většině škol), že stačí udělat prezentaci, napsat seminárku a pár dní se učit na test, ale podle pár volitelných předmětů nemůžeš soudit celkovou náročnost toho danýho oboru/školy.
Doporučoval bych ti zkusit si studium na ekonomii/ekonomický analýze, financích na VŠE, pak bychom viděli, zdali bys patřil mezi 2/3 těch neúspěšných, nebo mezi 1/3 úspěšných.
Takže jo, nějakej debílek se mohl učit třeba pár dní, postupně ztrácet kredity, mohl vydržet třeba rok, pak mu ale došly, mazal na soukromou a začal roznášet třeba kydy, že to na VŠE zas tak strašné nebylo, to aby si nepřipadal jako naprostý ***. Druhou možností bude hejtování ze strany techniků na ČVUT - ale na řešení komplexů některých lidí tu nemám čas.
"Jak vnímají absolventi svojí fakultu jako náročnou je velice nespolehlivé, protože často nemají s čím srovnávat."
Jo, máš pravdu. Tak ti dám pár příkladů, ať jsi spokojenější. Mám kámoše, co vystudoval PF UK a ekonomii na VŠE. Náročnost ohodnotil takto: 65 % pro VŠE, 35 % pro PF UK. Další kamarádka vystudovala národní hospodářství a mediální studia na FSV UK, náročnost ohodnotila takto: 90 % pro VŠE, 10 % pro mediálky na FSV UK.
"Jediný reálný koeficient je časová náročnost studia, pokud někdo při škole je schopen a půl úvazek pracovat, tak škola náročná neni."
Nevím, proč začínáš s prací, na bakaláři na VŠE pracuje minimální množství lidí, na magisterském cca polovina, nutno však podotknout, že mnozí pak kvůli tomu nedostudují, nebo dělají magistra ne 2 roky, ale 3-4 (což umožnuje flexibilita kreditovýho systému na VŠE - to se s jinou školou nedá srovnávat, nikde jinde totiž takovej systém snad ani není)
"Zase je to o tom kolik příkladů člověk napočítá, problém je v tom že lidi často nejsou zvyklí makat a maj z matematiky neadekvátní hrůzu. Kdyby to tak nebylo, tak by řada oborů kde je matematika nevypadala tak dramaticky."
Super, konečně nějaká shoda. Je to o tom, že to chce mít napočítáno. Hrůza z matematiky je tak často víceméně neopodstatněná. Aneb našemu školství by prospěla povinná maturita z matiky, ale zas bych pak litoval ty lidi, kteří mají špatné učitele. Ale co by se dalo dělat, chce se to kousnout a počítat. Pokud se nejedná o teoretickou matematiku na MFF UK, ale o matiku na ČVUT, VŠCHT, VŠE a dalších školách, tak to není nic, co by nebylo pokořitelné, pokud člověk není de*il a maká na sobě.
"Je pozdě, tak sorry ze nesystematičkost psaní

. Kdyby lidi neměli často mindrák že studují lehčí školu než jiní a brali to jako fakt, tak by to bylo celé snažší

. Zaměstnání a peníze s náročnosti škol taky nemají zrovna přímý vztah..."
To je v pohodě, já mindrák žádný nemám, ani si nemyslím, že těžší škola je vždy výhoda. Problémem ale je, když už lehčí školu někdo ztotožňuje se střední školou, tak to totiž není.
Co se týče oborů na ČVUT, je tam hodně ekonomických oborů, které náročné příliš taky nebudou, stejně jako některé nové/novější ústavy a fakulty (MÚVS, FD, FBMI...)
Pokud jde o VŠCHT, opět jsou tam obrovské rozdíly v náročnosti, jsou obory, kde mají chemie poměrně málo (např. forenzní analýza), ale to asi není podstatné, jelikož největším sítem na VŠCHT je beztak matematika - můj kamarád z gymplu měl z matematiky vždy trojky, ale dal ji tam, prostě se kousnul a počítal, o ničem jiném to není, pokud člověk nestuduje na MFF UK, tak se dá pokořit asi skoro vše, i když záleží na studentovi, jeho motivaci a předpokladech.
Sorry za chyby/překlepy, jestli tam někde budou, ale nemám čas to tu teď po sobě ještě pročítat.
reagovat zde