Nevím, kam na vysokou. :-(


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 07.06.2014 12:57:18, minie, zhlédnuto: 749x, reakcí celkem: 3Reagovat na příspěvek
Dobrý den, jsem studentka gymnazia a příští rok budu maturovat. Proto bych si chtěla vybrat vysokou školu. Zatím jsem přemýšlela nad managmentem nebo podnikové ekonomice na Masarykově univerzitě. Jsem si jistá, že pokud se tam dostanu, tak nepropadnu, protože jsem "šprt". Ale zvažuji i jiné obory a zvážím jakékoli vaše návrhy. Ve škole mě baví hlavně angličtina, matematika, dějiny umění, latina a společenské vědy. Dále se učím německy, ale to mi moc nejde. Ovšem nejhorší předmět je pro mě chemie. Jsem umělecky zaměřená, ale obávám se, že v tomto směru není uplatnění. V okolí mi radí jít na technický obor, ale já nevím, jestli je vůbec nějaký, na který by chodili i ženy. Za všechny odpovědi moc děkuji.

Email: dominikahonlovaseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (09.06.2014 14:40:00, Inkvizitor) Co se týče managerských oborů, tak situace je to, zejm. pokud nepůjdeš na VŠE, velmi pravděpodobně za zlomem a s uplatněním, tedy se špičkovým uplatněním, to do budoucna nevypadá příliš dobře.

    Co se týče tebou vyjmenovaných předmětů (předpokládám, že jsou v pořadí od nejoblíbenějšího), tak by se dalo uvažovat např. o následujících oborech:
    * Učitelství anglický jazyk-matematika, případně s výhledem na rozšíření aprobace. Při troše snahy a štěstí je studium dvou učitelských oborů (tedy "čtyřaprobace") v lidských silách, jen to chce mít dobré zázemí (brigáda k tomu je už na hraně). Výhoda: studium kombinace, která tě bude bavit. Nevýhoda: učitelské platy nejsou nic moc úchvatného, navíc je to dosti psychicky náročná profese.
    * Studium klasické filologie, dějin umění nebo kombinace klasická filologie+dějiny umění (na UK to imho jde, na MU nevím). Výhoda: Asi tě to bude bavit, příprava spíše na vědeckou práci v tomto oboru. Nevýhoda: Poměrně špatné uplatnění, spíše za malý tabulkový plat.