(02.07.2014 15:26:35, Inkvizitor)
Máš pravdu, že na veřejných vysokých školách je kombinované studium často organizováno dosti nevhodným způsobem. Důvod je prostý - uchazečů se najde poměrně dost a organizace v pracovní dny je levnější v tom, že vyučujícím není třeba platit víc než za výuku v prezenčním studiu. A to jsou soustředění v týdnu ještě tou lepší variantou, některé školy mají dokonce "výuku po domluvě" - a teprve po druhém semestru student zjistí, že najednou musí do školy 2x týdně... Problematičnost takového studia vedla k tomu, že některé školy dokonce od kombinovaného studia ustupují (např. odborné studium na MFF UK).
Nemáš ale pravdu v tom, že by bylo kombinované studium takhle špatně realizováno vždy, naštěstí je poměrně dost vysokých škol, kde je dostatek lidí přemýšlejících, takže je kombinované studium skutečně organizováno tak, aby bylo možné studovat při práci. Namátkou je takové studium na následujících školách:
* FIT ČVUT: vybrané obory podle zájmu, soboty, jen Bc., Ing. neplánují
* VŠCHT: cvičení dobrovolná, laboratoře v blocích (imho momentálně doplňují některé obory)
* PřF MU (geologie): víkendová soustředění
* FF MU (filozofie): údajně skutečně studium "na dálku", pravidelné zasílání seminárních prací
* FEKT VUT: dvě soboty v měsíci, nutné jsou jen ty laboratorní, ale musí se průběžně odevzdávat domácí úkoly
* PřF OSU (aplikovaná informatika): Bc., deklarované jako plně distanční studium
Navíc řada oborů je akreditována v kombinované formě, studium se otevírá, ale rozvrhy nejsou nijak prezentovány. Takže to je místo, kde bys měla napsat dotaz příslušnému pracovníkovi (garant oboru, vedoucí katedry,...).
Tohle všechno má ale jednu "nevýhodu": Není to zadarmo, student se musí průběžně učit.
reagovat zde