
Do projektu se doposud zapojilo na 220 učitelů z 60 mateřských a téměř 140 základních škol, kteří absolvovali od 40 do 60 hodin výuky. Učitelé se mohli zapojit do vzdělávacích aktivit podle svého výběru,
a to např. z biologie, fyziky, chemie nebo angličtiny. Proškolení učitelé se pak mohou stát lektory v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Část vzdělávacích aktivit je zaměřena na vysvětlení principů práce mentora - tedy toho, který umí efektivně předávat své zkušenosti a dlouhodobě pomáhat začínajícím kolegům. „Učitelé chtějí zhodnotit svoje zkušenosti – nejenom předávat odborné znalosti, ale také vést mladší kolegy a být jim oporou v každodenní praxi,“ uvádí manažer projektu Matěj Bulant. „Chceme zájemce z řad učitelů v této nové roli mentorů podpořit a vytvořit z nich ideálně síť pokrývající všechny kraje,“ dodává.
Projekt Rozvoj lektorských a mentorských dovedností pedagogů mateřských a základních škol (zkráceně Lektoři a mentoři pro školy - LAMS) je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Národní ústav pro vzdělávání projekt realizuje od července 2014 do června 2015.