Zde je prostor pro Vaši reklamu.
Kontaktujte nás.
Vložit nový.
Kategorie.
Vysoké školy.
Přidej se k nám.
Anketa.
Dle čeho volíš mezi veřejnou nebo soukromou?

Veř. je kvalitnější (26%)
 
Souk. je lehčí (10%)
 
Souk. je kvalitnější (15%)
 
Veř. je zdarma (36%)
 
Na souk. mě vezmou (11%)
 

Celkový počet odpovědí: 3278.
Napiš nám.
Upozorni nás na chybu,
navrhni doplnění.
Zpětné odkazy.

Kdybych šel na klasickou biflovací vysokou školu, nikdy bych nebyl tam, kde jsem


05.02.2015 22:36:24, Michal Stružka, zhlédnuto: 2490x, reakcí celkem: 6Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekŠkola základ života, říká se. Své o tom ví i David Kašper. Tento úspěšný absolvent vysoké školy NEWTON College společně se svými spolužáky podniká v oblasti technologie na finančních trzích a stál u zrodu brokerských společností, které spravují miliony dolarů klientského kapitálu. Protože David reprezentuje novou generaci rostoucích českých podnikatelů, pohovořili jsme společně o tom, jaký vliv na jeho kariéru měl správný výběr vysoké školy.

Řada studentů právě v těchto dnech stojí před poměrně zásadní otázkou. Totiž, jakou vysokou školu si zvolit. Jak ses o výběru vysoké školy rozhodoval ty a proč sis nakonec zvolil právě NEWTON College?

Ve čtvrtém ročníku střední školy jsem se začal zajímat o finanční trhy a podnikání a společně s mými kamarády, budoucími spolužáky a dnes i spoluzakladateli našich firem, jsme společně usoudili, že NEWTON College pro nás bude nejlepší varianta. Zaujal nás tehdy především obor Management se zaměřením na psychologii. Po absolvování ukázkové výuky, což je mimochodem velmi zajímavá zkušenost, kterou mohu všem doporučit, jsme si řekli, že do toho jdeme a nic nám v tom nezabrání. Zpětně to beru jako jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě.

Vhodný výběr vysoké školy nepochybně určuje další životní směřování. Co tebe osobně při studiu na "vejšce" nejvíce ovlivnilo? Dala ti škola něco, čeho si skutečně vážíš nebo co ti pomohlo?

Vzhledem k tomu, že člověk se v devatenácti letech, kdy nastupuje na vysokou školu, více méně stále ještě utváří, tak nejvíce mě asi obohatil filosofický postoj, který NEWTON College zastává. Přijde mi, že za ty tři roky na škole se mi podařilo udělat si pořádek v hlavě, pracovat na svých hodnotách a osobnostním rozvoji. Uvědomil jsem si, že člověk se neustále něco učí a vše musí hledat nejdříve v sobě. Těžko se ten pocit popisuje, ale je to něco, z čeho čerpám dodnes a chci tímto směrem vést i své děti.

Druhou věcí, kterou nemohu opomenout, bylo setkání s lektory, kteří za námi přišli z praxe. Výuka byla vždy prezentována na reálných případových studiích a člověk vždy věděl, že si to nepřečetli z lexikonu kouzel, ale že tyto věci mají skutečně ozkoušené. Nejdůležitější, co jsem se naučil, je, že mám mít důvěru k lidem, které mám v týmu okolo sebe. Naučil jsem se hledat lidi, kteří jsou v dané specializaci lepší, nežli já. V takovém pojetí spolupráce vždy dosáhnete lepších výsledků.

Když jsi začal přemýšlet o tom, že začneš podnikat, měl jsi zároveň strach, že nezvládneš kombinovat školu a práci? Vyšla ti škola v tomto směru vstříc?

Upřímně, neměl. Ne, že bych neměl strach z podnikání, ale vždy jsem si řekl, že to nějak zvládnu. Díky tomu, že jsem byl schopen absorbovat látku pouze z výkladu a už u školy jsem podnikal, tak u zkoušek jsem témata přirovnával k reálným věcem, které řeším v praxi. To se zkoušejícím líbilo více, než nazpaměť naučná látka. Na státní škole by mě s tím možná vyhodili, ale nikdy bych nebyl tam, kde jsem nyní, kdybych studoval nějakou biflovací školu.

Dnes už jsi jistě v pozici, kdy se musíš umět orientovat na pracovním trhu, například při výběru nových spolupracovníků. Pozoruješ rozdíl mezi absolventy vysokých škol, kteří takříkajíc vstali od učebnic a těmi, kteří během studia prošli nějakou praxí?

Hodně záleží na tom, jakou pozici potřebujete obsadit a podle toho se díváte, jakou školu kdo vystudoval. Myslím si nicméně, že prakticky smýšlející člověk neřeší u školy to, že má titul, ale to, co mu škola skutečně dala. U nás ve firmě to vypadalo v praxi tak, že kolegové, co ještě studovali, tak si na státnice vzali volno, státnice udělali a druhý den pokračovali v práci stejně, jako dva dny před tím bez titulu. Tím chci říci, že praxe a hlavně práce na sobě samém je dnes více, než samotný vysokoškolský titul.

NEWTON College ale v tomto rozvoji osobnosti svým studentům hodně pomáhá. Ze školy pak vycházejí lidé, kteří mají nejen nějakou praxi, ale umí také pracovat sami na sobě. My jsme začali podnikat už během studia a měli jsme týden kompletně naplněný prací a školou. Myslím, že je dobré praxi kombinovat už se studiem a tu pomyslnou „hubu“ si lehce nabíjet celé tři roky.

Škola, kterou jsi absolvoval, nemá ve svých řadách tisíce studentů, jako je tomu v případě velkých univerzit v Praze nebo v Brně. Má to nějaké výhody?

To, že je na škole méně studentů, než na velkých státních školách, je určitě dobře. Rozhodně to není tak, že by vás přednášející znali pouze pod nějakým číslem. My jsme měli s přednášejícími vždy velmi osobní kontakt a bylo to podle mě velmi užitečné.

Výhodou bylo, že jsem v průběhu studia mohl konzultovat právní otázky mého podnikání, v psychologii jsem zase mohl pracovat na svém osobnostním rozvoji. V praktických manažerských technikách jsem trénoval moderaci nebo vyjednávání.

Občas se setkávám s lidmi, kteří říkají, že škola je příliš drahá. Vždycky jim na to říkám, že se mi to splatilo mnohanásobně. A to nemyslím jen tím, že nyní mám firmu a práci, ale kdybych chodil na stejně tematické kurzy nyní, tak za to zaplatím možná i mnohem více peněz. Je to zkrátka dobrá investice, která se určitě vrátí.

Jaké jsou z tvého pohledu vztahy mezi studenty na školách tohoto typu, kde je spíše méně nežli více studentů?

Už jen tím, že jsme si do firmy postupem času vzali několik našich spolužáků a absolventů školy, tak to samo o sobě ukazuje, že to dává v rámci uplatnění v praxi smysl. Co se týče vztahů, tak platí, že v menší skupině se vždy lépe navazují hlubší mezilidské vztahy. Samozřejmě je to ale hodně individuální.

Říká se, že studium na soukromé vysoké škole je lehčí, nežli studium na státních školách. Souhlasíš s takovým názorem?

Můj názor je, že na studenta se mají klást takové nároky, aby zvládl pochopit látku a dokázal ji aplikovat v praxi. Ne mít naučené knížky nazpaměť, kdy vás za špatnou citaci vyhodí od zkoušky. Kamarád a bývalý kolega mi říkal, že na státní škole vydržel do té chvíle, než musel motivaci pracovníka firmy počítat pomocí vzorečků. Pardon, ale to je zcela mimo realitu.

Taková škola vychází pouze z principu zastaralého vzdělávacího systému, který nemá s praxí nic společného. Má to smysl ve chvíli, kdy například potřebujete vzdělaného člověka na pozici finančního ředitele, lékaře nebo právníka. Ale jinak ne.

Je možné, že studium pro mne bylo lehčí, než kdybych šel někam měřit management pravítkem. Ale to prostě proto, že jsem měl čas na vlastní rozvoj a dostatek kvalitních informací.

Podnikání provozuješ mimo jiné i s bývalými spolužáky. Spolupracujete nějakým způsobem se svou bývalou školou? Například v tom smyslu, že si šikovné studenty s potenciálem snažíte vzít pod svá křídla...?

Nemáme žádný oficiální program nebo úzkou spolupráci v rámci praxe. Je to hlavně z důvodu časového vytížení. Ale v naší firmě za celou jejího fungování bylo už dohromady okolo deseti absolventů NEWTON College.

Většinou oslovujeme studenty, které máme ověřené z praktických cvičení v hodinách a nebo nám je někdo doporučil. Nebo ale také měli tu správnou míru drzosti, aby se k nám hlásili. Upřímně. Žijeme ve světě, kde by sice měly firmy podporovat studenty, ale studenti by neměli být líní a neměli by se bát sami ucházet o praxi. On pak i přístup k nim ze strany firem vypadá jinak.

Když se ohlédneš zpět, bylo tvé studium na vysoké škole pouze o "biflování" a práci, nebo byl prostor i pro jiné aktivity?

První ročník byl z velké části o poznávání. Noví lidé, nové město, nová škola. Samozřejmě byl i čas na studentský život. Moc se mi tehdy líbilo heslo NEWTON College, které říká: „Studuj tak, jak chceš žít“. Toho hesla jsem se snažil držet a držím se ho v životě do dneška i v práci. Mám kolem sebe ve firmě kamarády z našeho kraje, spolužáky z NEWTON College a vytvořili jsme tým, který je složený i z absolventů jiných škol. Leadership a hodnoty jsou v naší firmě velmi prosáklé filosofií z NEWTONu.

Otázka závěrem: proč bys dnes svým následovníkům doporučil studium právě na NEWTON College?

Škola dává studentům strašně moc. Studium je hodně o konzultacích s kvalitním lektory, o rozvoji, o kontaktech a o zážitcích. To vše by člověk měl nasávat plnými doušky.

Je podle mě důležité, aby student NEWTON College šel do střetu s realitou co možná nejdříve. Škola mu v tom určitě nebude bránit. Pracovat během školy, pracovat klidně i zdarma, ale získávat praktické zkušenosti, to považuji za nesmírně přínosné.

Jestli mohu studentům něco doporučit, pak aby při škole své znalosti otestovali rovnou v praxi. Opravdu se to vyplatí. A vím, že NEWTON toto nejen podporuje, ale dokonce k tomu studenty i motivuje. V tom je podle mě tato škola jedinečná. Věřím, že i dalším studentům pomůže tak, jak pomohla mně.

Chcete se dozvědět více o studiu na vysoké škole NEWTON College? Klikněte sem.

Profil:
David Kašper
CEO Purple Technology s.r.o. a spoluzakladatel finanční skupiny Axiory. Narodil se ve Frýdlantu nad Ostravicí a před nástupem na vysokou školu studoval Technické Lyceum na Střední průmyslové škole ve Frýdku-Místku. Na Newton College studoval obor Management se zaměřením na psychologii. Úspěšně absolvoval v roce 2011. Již během studií společně s kolegy a studenty z Newton College založili společnost Purple Technology s.r.o., která je hlavním technologickým, marketingovým a outsourcingovým partnerem brokerských společností a bank. Jako jediný Čech je v rámci svého oboru oficiálně expertem ve ForexMagnates a může tak komentovat dění ve finanční branži. V rámci aktivit Purple Technology po celém světě spolupracuje s lidmi z Japonska, Izraele, Kypru, Malty, Dubaje, Německa a dalších. Rád plave, hraje badminton, lední hokej a běhá.
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (07.02.2015 19:29:18, Petr) Myslím, že již nastává doba, kdy začnou významné soukromé univerzity v ČR pomalu předbíhat některé veřejné VŠ. Bohužel, v současné době jsou na trhu soukromého vzdělávání značně rozevřené nůžky reflektující kvalitu jednotlivých soukromých škol. Máme zde soukromé školy, které kvalitativně dost pokulhávají a nesou přezdívky typu učiliště a na druhé straně ty, které svojí kvalitou předčí kdejakou veřejnou vysokou školu. Zastávám názor, že v řádu 5 let se tato problematika vyřeší zejména tím, že se oddělí tzv. zrno od plev a ty špatné soukromé školy skončí. Určitě zde vyvstane námitka jak. Cílem všech soukromých škol by mělo být zvýšení úrovně absolventů na takovou, kterou bude pracovní trh poptávat, a která umožní uchazečům o vzdělání na soukromých školách tento trend saturovat. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (09.02.2015 21:27:06, Petr Vondra) " druhé straně ty, které svojí kvalitou předčí kdejakou veřejnou vysokou školu"

    Tak co nějaký konkretní příklad? Celé je to trapná parodie, z toho co je napsáno nahoře jasně plyne, že ta škola pro daný obor nemá téměř žádný význam a už vůbec to neodpovídá vysoké škole, ale spíše kurzu osobního rozvoje, to sice není úplně špatně ale nemyslím že to věc které patří do akademické obce...Soukromé VŠ jsou prostě švindústavy, proto taky vyučují jen softobory které jsou lehké na studování a velmi snadné na materiální i personální zabezpečení výuky. Taková kvality výzkumu a publikací taky mluví za vše. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (10.02.2015 12:53:56, polop) Vůbec neměl chodit na VŠ, podnikat mohl i bez ní..., je to k zamyšlení, proč utrácel zbytečně, asi aby si ho pak škola mohla koupit a udělal jí reklamu? těžko říct, takových lidí jsou na jiných školách desítky, jen je ty školy nezneužívají ke svému PR a nalákání ovcí, thats all reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (10.02.2015 12:57:09, polop) "že na státní škole vydržel do té chvíle, než musel motivaci pracovníka firmy počítat pomocí vzorečků."

    Omg, větší ***ost jsem nečetl..., tomuto se musí snad každý vysmát, nehledě na to, že byl ten týpek určitě na veřejný, tedy jestli to není zas celý nějaká vymyšlená story aneb zdůvodnit ovcím, proč je soukromka lepší, i když tam nedostanou vůbec nic...S14 reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (31.05.2020 10:56:32, x) Tak to je skutečně "reklama". Díky existenci Veřejného rejstříku a Sbírky listin není obtížné dohledat si účetní uzávěrku firmy za rok 2014 (tedy rok, který těsně předcházel tomuto PR blafu). Přiznané příjmy (nikoliv zisk) za rok 2014 v řádu několika málo miliónů jsou směšná částka, to i vesnické koloniály na tom bývají lépe. Jestli je tohle příklad veleúspěšného absolventa, tak ti průměrní se musí rvát o místo zametače psích výkalů. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (03.06.2020 18:16:53, Jan z Rokycan) Kolik splátek ti odpustili za takový blábol? Jsi vážně politováníhodný zoufalec. reagovat zde

Podobné příspěvky:
  1. Nikdy nekončící diskuze: státní či soukromá - Vysoká škola finanční a správní, a.s.
  2. Jak zvládnout vysokou školu? Na VŠTE se zaměří na první ročníky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením článku (příspěvku) souhlasíš s jeho zveřejněním na webu Vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné článek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného článku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Je zakázáno používat cizí zdroje bez jejich uvedení.
  6. Je zakázáno používat vulgární slova.

Pravidla zobrazení

  1. Článek musí být schválen.
  2. Za obsah článku odpovídá jeho autor.
  3. Obsah článku musí být vysokoškolské tématiky.
  4. Vložení PR článku (kategorie Sponzorované) podléhá platnému ceníku.
  5. Komentáře k článku (pokud jsou povoleny) se zobrazí ihned po jejich vložení.

Pravidla provize

  1. Nárok na provizi vzniká dnem zveřejnění článku na webu Vejska.cz.
  2. Provize bude uznána pouze u článků, které jsou vlastním dílem jejich autorů.
  3. Provize bude připsána na uvedený účet (za splnění bodu 1) do 14 dní.
  4. Provizi lze nárokovat pouze u článku, u kterého bylo uvedeno číslo účtu.
  5. Výše provize je 100 Kč za každý schválený článek.
  6. Minimální vyplácená částka provize je 100 Kč.
  7. Provizi nelze kombinovat s běžícími soutěžemi.
  8. Tato akce je platná do odvolání.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 03.12.2024 23:09:08.